کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

وبلاگ کولر گازی به فارسی سعی در انتشار بروز ترین مقالات و خبرهای تهویه مطبوع درباره محصولاتی همچون کولر گازی و کولر آبی، ترموستات و تجهیزات کترلی، بویلر و دیگ موتورخانه، ن کویل، داکت اسپلیت، تهویه مطبوع ، hvac دارد. امید است هر کاربری که به وبلاگ کولر گازی به فارسی مراجعه می کند بتواند در این زمینه بهترین مقالات را پیدا کرده و سپس تصمیم درستی برای خرید این محصوبلات اتخاذ کند.

آنالیز و انتخاب سیستم HVAC

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۴۷ ب.ظ

برای انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع hvac چه باید کرد؟

فرم شبیه سازی نرم افزار انرژی ، این داده ها باید منتقل شوند  به صاحب ساختمان تا بتوان اهداف و انتظارات را اندازه گرفت  و در برابر عملکرد واقعی سیستم محک قرار گرفت. HVAC  طراحی بدون عملکرد مداوم سیستم کامل نیست  سالها پس از اتمام انتخاب و تجزیه و تحلیل سیستم  و سیستم های نصب شده و به مالک ساختمان واگذار شده است.  باریک کردن گزینه ها  فصل های زیر در این دوره اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد  به مهندس طراحی کمک کنید تا انتخاب سیستم های HVAC را محدود کند:  • فصل 2 روی یک رویکرد توزیع شده برای HVAC تمرکز دارد.  • فصل 3 راهنمایی هایی را برای تجهیزات بزرگ که در مرکز آن قرار دارند فراهم می کند  در ساختمان یا در مجاورت یک ساختمان.  • فصل 4 به سیستم های تمام هوایی می پردازد.  • فصل 5 توزیع لوله کشی ساختمان ، از جمله اتاق را پوشش می دهد  سیستم های ترمینال  هر فصل خلاصه ای از ویژگی های مثبت و منفی مختلف است  سیستم های.

تهویه مطبوع

مقایسه معیارها ، سایر عوامل و محدودیتها،  و اهمیت نسبی آنها معمولاً یک یا دو سیستم را مشخص می کند  اهداف پروژه را به بهترین وجه برآورده می کند. در انتخاب ، یادداشت ها باید باشند  در تمام سیستمهای در نظر گرفته شده و دلایل از بین بردن آنها نگه داشته می شود  غیرقابل قبول هستند  هر انتخاب ممکن است نیاز به ترکیب یک سیستم اصلی با a داشته باشد  سیستم ثانویه (یا توزیع) سیستم اولیه تبدیل می شود  انرژی حاصل از سوخت یا برق به یک گرمایشی و / یا خنک کننده  متوسط. سیستم ثانویه گرمایش ، تهویه ،  و / یا خنک کننده به فضای اشغال شده. سیستم ها مستقل هستند  تا حد زیادی ، بنابراین چندین سیستم ثانویه ممکن است با a کار کنند  سیستم اولیه خاص. در برخی موارد ، با این حال ، تنها یک ثانویه  سیستم ممکن است برای یک سیستم اولیه خاص مناسب باشد.  هنگامی که تجزیه و تحلیل ذهنی یک یا دو سیستم تهویه مطبوع را شناسایی کرده است  (گاهی اوقات فقط یک انتخاب باقی می ماند) ، کمی مفصل  ارزیابی ها باید انجام شود تمام سیستمهای در نظر گرفته شده باید ارائه دهند  عملکرد رضایت بخش برای تحقق اهداف اساسی مالک.  مهندس طراح باید داده های خاصی را در مورد هریک در اختیار صاحبخانه قرار دهد  سیستم برای انتخاب آگاهانه با فصول زیر مشورت کنید  برای کمک به محدود کردن گزینه ها:  • فصل 9 کتاب راهنمای ASHRAE 2005 — مبانی اصولی را پوشش می دهد  اصول فیزیولوژیکی ، راحتی و سلامتی.  • فصل 32 کتابچه راهنمای ASHRAE — مبانی اصولی را پوشش می دهد  روش های برآورد هزینه های انرژی سالانه  • فصل 35 کتابچه راهنمای ASHRAE 2007 — برنامه های کاربردی HVAC  روش های مدیریت انرژی را در بر می گیرد.  • فصل 36 کتابچه راهنمای ASHRAE 2007 — برنامه های کاربردی HVAC  هزینه های مربوط به داشتن و بهره برداری را پوشش می دهد.  • فصل 38 کتابچه راهنمای ASHRAE — برنامه های کاربردی HVAC  تعمیر و نگهداری مکانیکی را پوشش می دهد.  • فصل 47 کتابچه راهنمای ASHRAE 2007 — برنامه های کاربردی HVAC  کنترل صدا و لرزش را پوشش می دهد.  سایر راهنمایی های لازم برای مشاوره ، استانداردهای ASHRAE است. محلی ، ایالتی ،  و دستورالعمل های فدرال؛ و الزامات آژانس ویژه [به عنوان مثال ، ایالات متحده  مدیریت خدمات عمومی (GSA) ، سازمان غذا و دارو  (FDA) ، کمیسیون مشترک اعتباربخشی بهداشت و درمان  سازمانها (JCAHO) ، رهبری در زمینه انرژی و محیط زیست  طراحی (LEED)].

 

گزارش انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع مناسب

به عنوان آخرین مرحله ، مهندس طراحی باید خلاصه ای را تهیه کند  گزارشی که به شرح زیر است:  • هدف  • معیارهای انتخاب  • عوامل مهم از جمله مزایا و مضرات  • اهداف دیگر  • نگرانی های امنیتی  • مبانی طراحی  • ماتریس انتخاب و تحلیل سیستم HVAC  • روایت های سیستم  • هزینه های بودجه  • توصیه  خلاصه ای از هر یک از انتخاب های نهایی باید ارائه شود.  علاوه بر این ، سیستم های HVAC که نامناسب تلقی می شوند باید ذکر شوند  در نظر گرفته شده است اما برای برآورده شدن کاربردی پیدا نشده است  هدف اصلی HVAC مالک  این گزارش باید حاوی ماتریس انتخاب سیستم HVAC باشد  انتخاب یک یا دو انتخاب سیستم HVAC پیشنهادی (اولیه) را مشخص می کند  و ثانویه ، در صورت استفاده) محدودیت های سیستم ، و  محدودیت های دیگر در تکمیل این ارزیابی ماتریس ، طرح  مهندس باید ورودی مالک را برای تجزیه و تحلیل داشته باشد.

این ورودی  همچنین می تواند به عنوان ضرب وزن اضافه شود ، زیرا همه معیارها نیست  همان مقدار وزنی را تحمل کنید.  بسیاری از روش های درجه بندی برای تکمیل یک تحلیلی در دسترس هستند  آنالیز ماتریس. احتمالاً ساده ترین این است که هر مورد را عالی ارزیابی کنید ،  بسیار خوب ، خوب ، منصفانه یا فقیر. سیستم رتبه بندی عددی مانند 0  به 10 ، با 10 برابر با عالی و 0 برابر با ضعیف یا قابل استفاده نیست ،  می تواند نتیجه کمی ارائه دهد. سیستم HVAC با  بالاترین مقدار عددی سپس HVAC توصیه می شود  سیستم برای رسیدن به هدف.  گزارش انتخاب سیستم باید خلاصه ای را دنبال کند  توسط یک حساب دقیق تر از تجزیه و تحلیل سیستم و سیستم HVAC  انتخاب. این خلاصه باید نکات و یافته های کلیدی را برجسته کند  منجر به توصیه (ها) شد.

تجزیه و تحلیل باید به سیستم مراجعه کند  ماتریس انتخاب (مانند جدول 1) و دلایل امتیاز دهی.  با در نظر گرفتن هر سیستم HVAC ، مهندس طراحی باید  معیارهای مرتبط با هر انتخاب را یادداشت کنید. مسائلی مانند نزدیک  کنترل دما و رطوبت ممکن است برخی از سیستم های تهویه مطبوع را از بین ببرد  از نظر محدودیت های سیستم ، با هر تجزیه و تحلیل ،  باید به از بین بردن سیستم های بالقوه HVAC ادامه دهد.  مزایا و معایب هر سیستم باید با آن ذکر شود  امتیاز دهی از ماتریس انتخاب سیستم HVAC. این فرآیند  باید انتخاب HVAC را به یک یا دو گزینه بهینه کاهش دهد  ارائه به صاحب نمونه هایی از نصب های مشابه برای سایر موارد  برای حمایت از توصیه نهایی ، مالکان باید همراه این گزارش شوند.  شناسایی شخص ثالث برای تأیید اجازه می دهد  مالک می تواند در مورد موفقیت سایر نصب های HVAC سؤال کند.  سیستم ها و تجهیزات HVAC  ممکن است اکثر ساختمانهای ساخته شده ، توسعه یافته و یا بازسازی شده باشد  ایده آل برای سیستم های HVAC غیر متمرکز ، با تجهیزات مناسب است  در ، در سراسر ، مجاور یا بالای ساختمان واقع شده است.  جایگزین تجهیزات اولیه مستقر در یک گیاه مرکزی است  در داخل یا خارج از ساختمان) و توزیع هوا و / یا آب برای  نیازهای HVAC از این گیاه است.

عایق تهویه مطبوع

ویژگی های سیستم غیر متمرکز  دما ، رطوبت و فشارهای فضا.  یک سیستم غیر متمرکز ممکن است بتواند تمام یا تمام این موارد را تحقق بخشد  پارامترهای طراحی  مورد نیاز ظرفیت. یک سیستم غیر متمرکز معمولاً نیاز دارد  هر قطعه از تجهیزات برای ظرفیت اوج منطقه اندازه گیری می شود ،  مگر اینکه سیستم ها دارای حجم متغیر باشند. بستگی به تجهیزات دارد  نوع و مکان ، سیستم های غیر متمرکز به اندازه سود نمی برند  از تجهیزات به اندازه تنوع اندازه به عنوان سیستم های متمرکز انجام می شود.  افزونگی. یک سیستم غیر متمرکز ممکن است فایده ای نداشته باشد  تجهیزات پشتیبان گیری یا آماده به کار این محدودیت ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد.  مدیریت تسهیلات. یک سیستم غیر متمرکز می تواند اجازه دهد  مدیر ساختمان برای به حداکثر رساندن عملکرد با استفاده از مشاغل خوب /  تکنیک های مدیریت تسهیلات در بهره برداری و نگهداری  تجهیزات و سیستم های HVAC.  نیازهای مکانی. یک سیستم غیر متمرکز ممکن است یا نباشد  به اتاق تجهیزات نیاز دارید به دلیل محدودیتهای فضایی که اعمال شده.

حداکثر نور خورشید در ماه های زمستان. در صورت امکان،  ساختمان باید در مکانی ساخته شود که برخی از آنها را ارائه می دهد  حفاظت طبیعی از بادهای غالب زمستان. محکم ، خوش سلیقه  ساخت و ساز باید در طراحی گنجانیده شود  ساختمان از ابتدا گرچه هزینه های اولیه خواهد بود  تا حدودی بالاتر ، آنها به طور موثر با کاهش در جبران می شوند  هزینه های گرمایش و سرمایش  اگر یک سیستم گرمایش یا سرمایش جدید برای یک ساختمان قدیمی تر برنامه ریزی شده است ،  عایق موجود باید بررسی شود و در صورت لزوم ،  قبل از نصب سیستم جدید تعمیر یا تعویض شود.

مهندس طراح یا معمار ، تجهیزات ممکن است در محل واقع شده باشند  سقف و / یا زمین مجاور ساختمان. بستگی به سیستم دارد  اجزاء ، فضای اضافی ممکن است در ساختمان مورد نیاز باشد  برای چیلرها و دیگهای بخار به همین ترتیب ، یک سیستم غیر متمرکز ممکن است یا باشد  ممکن است در کل ساختمان نیازی به مجرای لوله و لوله نباشد.  هزینه اول یک سیستم غیر متمرکز احتمالاً بهترین کارت برتر را دارد  سود. این ویژگی با دستیابی به مراحل خرید قابل افزایش است  تجهیزات غیر متمرکز در صورت لزوم (یعنی خرید تجهیزات  چون ساختمان اجاره ای / اشغال شده است).  هزینه های عملیاتی. یک سیستم غیر متمرکز می تواند هزینه عملیاتی را پس انداز کند  با شروع استراتژیک و متوقف کردن چندین قطعه تجهیزات.  هنگام مقایسه مصرف انرژی بر اساس قرعه کشی انرژی اوج ،  تجهیزات غیرمتمرکز ممکن است به اندازه بزرگتر جذاب نباشد  تجهیزات متمرکز انرژی کارآمد.  هزینه تعمیر و نگهداری. یک سیستم غیر متمرکز می تواند تعمیر و نگهداری را نجات دهد  هزینه در هنگام قرارگیری تجهیزات و تجهیزات مناسب است  اندازه و اجزای مرتبط (به عنوان مثال ، فیلترها) استاندارد شده اند.  هنگامی که تجهیزات در خارج از منزل قرار دارند ، تعمیر و نگهداری ممکن است دشوار باشد  در هوای بد  قابلیت اطمینان. یک سیستم غیر متمرکز معمولاً دارای تجهیزات قابل اعتماد است ،  اگرچه عمر سرویس تخمین زده شده تجهیزات ممکن است کمتر باشد  از تجهیزات متمرکز تجهیزات غیر متمرکز سیستم  با این حال ممکن است نیاز به نگهداری در فضای اشغالی داشته باشد.  انعطاف پذیری یک سیستم غیر متمرکز ممکن است بسیار انعطاف پذیر باشد زیرا  ممکن است در مکان های بی شماری قرار گیرد.  سطح کنترل. سیستم های غیر متمرکز اغلب مستقیم استفاده می کنند  انبساط مبرد (DX) برای خنک کننده ، و گرمای روشن / خاموش یا مرحله ای.  این کنترل مرحله باعث تغییر بیشتر در دمای فضا می شود  و رطوبت ، در جایی که کنترل نزدیک مورد نظر یا لازم نباشد. مانند  با احتیاط ، زیاد بودن DX یا خنک کننده پله می تواند فضای داخلی بالایی را فراهم کند  سطح رطوبت و مشکلات قالب و کپک  صدا و لرزش. سیستم های غیر متمرکز اغلب پر سر و صدا هستند  ماشین آلات نزدیک به سرنشینان ساختمان ، اگرچه سر و صدای تجهیزات  ممکن است کمتر از تولید سیستمهای مرکزی بزرگ باشد.  قابلیت ساخت. سیستم های غیر متمرکز اغلب از آنها تشکیل شده است  تجهیزات متعدد و در اندازه مشابه که استاندارد سازی را ایجاد می کند  یک ویژگی ساخت و ساز ، و همچنین خرید واحدهای بزرگ  مقادیر.

خصوصیات سیستم متمرکز  دما ، رطوبت و فشارهای فضا.  یک سیستم مرکزی ممکن است بتواند تمام یا تمام این طراحی ها را انجام دهد  مولفه های.  مورد نیاز ظرفیت. یک سیستم مرکزی معمولاً اجازه می دهد  مهندس طراح به منظور بررسی عوامل تنوع HVAC که کاهش می دهد  ظرفیت تجهیزات نصب شده در نتیجه ، این جذابیت بسیاری را ارائه می دهد  مزایای هزینه اول و عملیاتی.  افزونگی. یک سیستم مرکزی می تواند آماده به کار باشد  تجهیزاتی که تنظیمات غیر متمرکز ممکن است مشکل داشته باشد  پذیرایی  مدیریت تسهیلات. یک سیستم مرکزی معمولاً اجازه می دهد  مدیر ساختمان برای به حداکثر رساندن عملکرد با استفاده از مشاغل خوب /  تکنیک های مدیریت تسهیلات در بهره برداری و نگهداری  تجهیزات و سیستم های HVAC.  نیازهای مکانی. اتاق تجهیزات سیستم مرکزی  به طور معمول در خارج از منطقه مطبوع قرار دارد: در یک زیرزمین ،  پنت هاوس ، منطقه سرویس ، یا در مجاورت ساختمان یا از راه دور قرار دارد.  ضرر این روش ممکن است هزینه اضافی برای تأمین باشد  و تجهیزات ثانویه را برای توزیع هوا و / یا آب نصب کنید.  مورد دوم دسترسی و جسمی است  برای اثاثیه و نصب این ثانویه محدودیت هایی در طول ساختمان  شبکه توزیع مجاری و / یا لوله ها و تجهیزات  جایگزینی  هزینه اول حتی با وجود تنوع HVAC ، یک سیستم مرکزی ممکن است نباشد  کم هزینه تر از سیستم های HVAC غیرمتمرکز باشید. از نظر تاریخی ، مرکزی  تجهیزات سیستم دارای عمر سرویس تجهیزات طولانی تری برای جبران آن هستند  برای این کمبود بنابراین ، تجزیه و تحلیل هزینه چرخه زندگی بسیار است  هنگام ارزیابی مرکزی در مقابل سیستمهای غیرمتمرکز مهم است.  هزینه های عملیاتی. یک سیستم مرکزی معمولاً از این مزیت برخوردار است  تجهیزات اولیه بزرگتر و با صرفه تر انرژی در مقایسه با  تجهیزات غیر متمرکز سیستم. علاوه بر این ، با چند قطعه  از تجهیزات HVAC ، یک سیستم مرکزی امکان برنامه ریزی استراتژیک و  مدیریت سیستم های HVAC از طریق تجهیزات مرحله بندی  بر اساس خواسته های HVAC  هزینه تعمیر و نگهداری. اتاق تجهیزات سیستم مرکزی  مزایای حفظ تجهیزات HVAC به دور از آن را فراهم می کند  سرنشینان در یک محیط کار مناسب خدمات.

همچنین بخوانید:

http://pool-equipement.blog.ir/post/استخر-تجهیز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۶
دیوید کاپرفیلد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی