کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

وبلاگ کولر گازی به فارسی سعی در انتشار بروز ترین مقالات و خبرهای تهویه مطبوع درباره محصولاتی همچون کولر گازی و کولر آبی، ترموستات و تجهیزات کترلی، بویلر و دیگ موتورخانه، ن کویل، داکت اسپلیت، تهویه مطبوع ، hvac دارد. امید است هر کاربری که به وبلاگ کولر گازی به فارسی مراجعه می کند بتواند در این زمینه بهترین مقالات را پیدا کرده و سپس تصمیم درستی برای خرید این محصوبلات اتخاذ کند.

توزیع لوله

لوله کشی باید مبرد ، آب گرم ، آب سرد ،  آب کندانسور ، روغن سوخت ، گاز ، بخار ، و زهکشی میعانات و  به طور مستقیم ، بی سر و صدا و از نظر اقتصادی به تجهیزات HVAC برگردید  تا حد ممکن. ویژگی های ساختاری ساختمان به طور کلی  برای قرارگیری نیاز به هماهنگی مکانیکی و برقی دارد  تله های P ، زهکش لوله ای از نقاط کم در سیستم و تهویه  از امتیازات بالا هنگام ارزیابی کاربرد توزیع لوله در هوا  توزیع ، نیاز به کف از کف به کف می تواند تأثیر بگذارد  سیستم لوله: برای نصب لوله به فضای سقف کمتری احتیاج دارد. یک جایگزین  لوله کشی افقی توزیع لوله عمودی است که ممکن است  معیارهای ارتفاع کف از کف را بیشتر کاهش دهید. فصل 36 سال 2005  ASHRAE Handbook — اصول آدرس توزیع لوله.

 

طراحی سیستم های لوله ای تهویه مطبوع

طراحی سیستم های لوله ای

 

سیستم های لوله کشی HVAC را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: (1) لوله کشی در  اتاق تجهیزات گیاهان مرکزی و (2) لوله کشی مورد نیاز برای تحویل  مبرد ، آب گرم ، آب سرد ، آب کندانسور ، روغن سوخت ،  زهکشی گاز ، بخار و میعانات و بازگشت به داخل و از غیر متمرکز شدن  HVAC و تجهیزات پردازش در سراسر ساختمان.  فصل های 10 تا 14 در مورد لوله کشی برای گرمایش و سرمایش های مختلف بحث می کند  سیستم های. فصل های 1 تا 4 و 33 کتابچه راهنمای ASHRAE 2006 —  تبرید روشهای لوله کشی مبرد را مورد بحث قرار می دهد.

 

عایق لوله

در پروژه های جدید ساخت و ساز و نوسازی ، لوله کشی HVAC خاص  بسته به شرایط کد ممکن است عایق بندی شود یا نباشد.  ASHRAE استاندارد 90.1 و فصل 26 از ASHRAE 2005  کتاب راهنما — اصول اطلاعاتی در مورد عایق و محاسبه دارند  مواد و روش ها.

 

امنیت

 

از 11 سپتامبر 2001 ، توجه زیادی به محافظت شده است  سیستم های HVAC ساختمانها در برابر حملات تروریستی. اولین  در نظر گرفتن باید ارزیابی خطر از تسهیلات خاص ،  که ممکن است مبتنی بر کاربرد ، اندازه ، جمعیت ، و یا اهمیت باشد.  ارزیابی ریسک یک داوری ذهنی توسط صاحب ساختمان است  چه ساختمان کم خطر ، متوسط ​​یا پرخطر باشد. نمونه ای از  ساختمانهای کم خطر ممکن است ساختمانهای اداری حومه یا خرید باشند  مراکز خرید ساختمانهای با ریسک متوسط ​​ممکن است بیمارستانها ، مؤسسات آموزشی ،  یا ساختمانهای اصلی ساختمانهای پرخطر ممکن است شامل شود  ساختمانهای بزرگ دولتی سطح حفاظت طراحی شده به  این ساختمان ها ممکن است شامل تصفیه ذرات افزایش یافته ،  تصفیه فاز گازی ، و برنامه های کنترل شده مختلف اجازه می دهد  پاکسازی تسهیلات.  تصفیه ذرات پیشرفته برای سیستم های انتقال هوا به سیستم  سطح فیلترهای MERV 14 تا 16 نه تنها تمایل به کاهش گردش خون دارند  از مواد خطرناک (به عنوان مثال ، جسم سیاه) است ، اما بهتری نیز فراهم می کند  کیفیت هوای داخلی (IAQ). تصفیه فاز گازی می تواند از بین ببرد  مواد مضر مانند سارین و سایر تهدیدات گازی. ریسک کم  ساختمانها فقط ممکن است شامل مکان مناسب هوای بیرون باشند  دریافت ها و سیستم های جداگانه برای اتاق های پست و سایر آسیب پذیرها  فضاها ساختمانهای با ریسک متوسط ​​باید در نظر بگیرند که افزایش یافته است  تصفیه ذرات و ساختمانهای پرخطر نیز ممکن است گاز را اضافه کنند  تصفیه میزان طراحی طراح سیستم HVAC تا چه اندازه باید باشد  استفاده از این اقدامات بستگی به سطح درک شده از خطر دارد.  در هر ساختمان باید به محافظت از بیرون توجه شود  جذب هوا در برابر قرار دادن مواد خطرناک با قرار دادن  ورودی های موجود در پشت بام یا سطح قابل ملاحظه ای بالاتر از سطح جداگانه، مجزا  سیستم های مربوط به صندوق های پستی ، بارگیری در بارگیری و سایر فضاهای مشابه  باید در نظر گرفته شود تا هر ماده خطرناک دریافتی نتواند  از این فضاهای آسیب پذیر در سراسر ساختمان پخش شود.  سیستم های تهویه اضطراری برای این نوع فضاها باید باشد  به گونه ای که به محض کشف مواد مشکوک ، این فضاها طراحی شده است  به سرعت قابل پاکسازی است. 

 

کنترل خودکار و سیستم مدیریت ساختمان

 

کنترل های اساسی سیستم HVAC در برق ، پنوماتیک ،  یا نسخه های الکترونیکی بسته به نوع کاربرد ، طرح  مهندس ممکن است یک استراتژی ساده و اساسی سیستم را به عنوان یک توصیه کند  راه حل مقرون به صرفه برای گرمایش ، تهویه و سرمایش یک مالک  نیاز دارد. فصل 46 کتاب راهنمای ASHRAE 2007 HVAC  برنامه ها و فصل 15 کتابچه راهنمای ASHRAE 2005 —  اصول در مورد کنترل اتوماتیک با جزئیات بیشتر بحث می کنند.  سطح بعدی مدیریت سیستم HVAC دیجیتال مستقیم است  کنترل (DDC) ، با دمپر کنترل پنوماتیک یا برقی  و محرک های سوپاپ این افزایش کنترل اتوماتیک ممکن است  شامل نرم افزار نظارت بر انرژی و مدیریت انرژی است.  همچنین ممکن است کنترل ساختمان با استفاده از یک کنترل قابل دسترسی باشد  مودم به یک کامپیوتر از راه دور در یک مکان خارج از سایت. ساختمان  اندازه بر روی کنترل های رایانه ای مدرن تأثیر چندانی ندارد:  کنترل های قابل برنامه ریزی را می توان در کوچکترین HVAC نصب کرد  تجهیزات برای کوچکترین پروژه ها. فصل 41 2007  ASHRAE Handbook — HVAC برنامه های کاربردی ساختمان را پوشش می دهد  پویایی شناسی.  کنترل های خودکار را می توان از قبل بسته بندی و از قبل آماده کرد  تجهیزات HVAC. در تجزیه و تحلیل سیستم و انتخاب ، مهندس طراحی  باید مزایای خرید پیش خرید در مقابل را در برگیرد  سیستم های اتوماسیون سنتی ساختمان. کنترل های کنونی HVAC و  قابلیت های آنها باید با دیگر جدید و موجود سازگار باشد  کنترل های اتوماتیک. فصل 39 کتابچه راهنمای ASHRAE 2007 —  برنامه های HVAC در مورد برنامه های رایانه ای و ASHRAE بحث می کنند  استاندارد 135 در مورد سیستم های اتوماسیون ساختمان در ارتباط است.  با استفاده از رایانه ها و نرم افزارهای مناسب ، مهندس طراحی و  مدیر ساختمان می تواند مدیریت کامل امکانات را ارائه دهد. آ  سیستم جامع مدیریت ساختمان ممکن است شامل HVAC باشد  کنترل سیستم ، مدیریت انرژی ، بهره برداری و نگهداری  مدیریت ، نظارت بر سیستم گازرسانی پزشکی ، سیستم اعلام حریق ،  سیستم امنیتی ، کنترل روشنایی و سایر گزارشات و روندها  نرم افزار. این سیستم همچنین ممکن است از یکپارچه و در دسترس باشد  شبکه رایانه و اینترنت مالک.  سیستم مدیریت ساختمان عامل مهمی در این امر است  انتخاب سیستم HVAC بهینه. این می تواند به عنوان یک زمان ساده باشد  ساعت شروع و متوقف کردن تجهیزات ، یا به عنوان پیشرفته رایانه ای  سیستم اتوماسیون ساختمان در خدمت یک HVAC غیرمتمرکز است  سیستم ، سیستم های چند ساختمان ، سیستم کارخانه مرکزی و / یا یک  دانشگاه بزرگ با تمرکز بر مدیریت انرژی ، ساختمان  سیستم مدیریتی می تواند ابزاری مهم در کسب و کار باشد  مدیریت تأسیسات پایدار که با استفاده از سیستم آغاز می شود. این کار در کولر گازی به وضوح به کار می رود. همچنین داکت اسپلیت ها نیز از این قانون تبعیت می کنند.

تجهیزات تهویه مطبوع 

ماتریس انتخاب کولر گازی و داکت اسپلیت

 

امنیت باید جزئی جدایی ناپذیر در طراحی سیستم و ساختمان باشد  مدیریت. مواد خطرناک و هوای آلوده می تواند باشد  از طریق سیستم های تهویه وارد ساختمان می شود. هنگام توصیه  سیستم HVAC بهینه برای پروژه ، امنیت  مهم نیست که چه برنامه ای را نادیده بگیرید.  برنامه ریزی در مرحله طراحی تدوین اولیه اسناد ضبط  (به عنوان مثال ، نقشه ها به کمک رایانه و پرونده های الکترونیکی کلمه ،  لیست های چک ، عکس های دیجیتال گرفته شده هنگام ساخت و ساز) نیز یکپارچه است  به مدیریت و نگهداری ساختمان موفق.  سیستم مدیریت نگهداری کولر گازی و داکت اسپلیت  در حالی که سیستم های مدیریت ساختمان بر بهره برداری تمرکز دارند  HVAC ، برق ، لوله کشی و سایر سیستم ها ، مدیریت نگهداری  سیستم ها روی نگهداری دارایی ها متمرکز شده اند ، که شامل آنها می شود  سیستم های مکانیکی و برقی به همراه ساختار ساختمان.  یک قانون اساسی این است که 20٪ هزینه ساختمان در مرحله اول است  هزینه ، با 80٪ دیگر عملیات ، تعمیر و نگهداری و جوان سازی است  سیستم های ساختمان و ساختمان در طول چرخه زندگی.

استخر تجهیز را بهتر بشناسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۶
دیوید کاپرفیلد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی