کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

وبلاگ کولر گازی به فارسی سعی در انتشار بروز ترین مقالات و خبرهای تهویه مطبوع درباره محصولاتی همچون کولر گازی و کولر آبی، ترموستات و تجهیزات کترلی، بویلر و دیگ موتورخانه، ن کویل، داکت اسپلیت، تهویه مطبوع ، hvac دارد. امید است هر کاربری که به وبلاگ کولر گازی به فارسی مراجعه می کند بتواند در این زمینه بهترین مقالات را پیدا کرده و سپس تصمیم درستی برای خرید این محصوبلات اتخاذ کند.

طراحی اتاق های فن در تهویه مطبوع

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۱۸ ب.ظ

اتاق های فن در تهویه مطبوع باید چگونه طراحی شوند؟

 

اتاق های فن دارای تجهیزات تحویل هوا HVAC هستند و ممکن است شامل شوند  سایر تجهیزات دیگر. اتاق باید فضایی برای آن داشته باشد  حذف فن (ها) ، شافت (ها) ، کویل ها و فیلترها. نصب ، تعویض ،  و نگهداری از این تجهیزات باید در نظر گرفته شود  هنگام قرارگیری و تنظیم اتاق  اتاق های فن در یک زیرزمین که دارای هوای هوایی برای ورودی خارج است  هوا مشکل بالقوه ای را ارائه می دهد. دریافت هوای کم یک نگرانی امنیتی است ،  زیرا مواد مضر به راحتی وارد می شوند  بخش امنیت). قرارگیری لوستر (های) ورودی هوا نیز قرار دارد.

  نگرانی از آنجا که آوار و برف ممکن است منطقه را پر کند ، در نتیجه  نگرانی های ایمنی ، سلامتی و عملکرد فن. مناطق پارکینگ نزدیک  ورودی هوای بیرون ساختمان ممکن است هوای تهویه را به خطر بیاندازد  کیفیت  اتاق های فن در طبقه دوم و بالاتر دسترسی راحت تری دارند  بیرون و هوا را اگزوز می کند. بسته به مکان اتاق فن ، تجهیزات  جایگزینی ممکن است ساده تر باشد تعداد اتاق فن لازم است  تا حد زیادی به مساحت کف و اینکه آیا سیستم HVAC بستگی دارد بستگی دارد  متمرکز یا غیرمتمرکز است. ساختمانهایی با مساحت بزرگ  ممکن است چندین اتاق فن غیر متمرکز در هر یک یا متناوب داشته باشد  طبقه. ساختمانهای مرتفع ممکن است اتاقهای فن غیر متمرکز را انتخاب کنند  هر طبقه ، یا برای خدمات متمرکز تری که دارای یک اتاق فن است  طبقه 10 تا 20 طبقه پایین ، یکی در طبقه متوسط ​​می باشد  ساختمان ، و یکی در پشت بام در خدمت طبقه های بالا.  ایمنی زندگی عامل مهمی در محل قرارگیری اتاق فن HVAC است.  فصل 52 کتابچه راهنمای ASHRAE — برنامه های کاربردی HVAC  در مورد مدیریت آتش و دود بحث می کند. کدهای ایالتی و محلی دارند.

hvac فارسی

معیارهای اضافی برای تشخیص دود و آتش و دود.  توزیع افقی  بسیاری از سیستم ها و سیستم های غیرمتمرکز متکی به افقی هستند  توزیع برای رفع این نیاز ، مهندس طراحی  باید معیارهای توزیع مجرای و / یا لوله را در نظر بگیرد  برای نصب در فضای سقف یا زیر فضای طبقه بلند شده  سیستم های آبی معمولاً به کمترین میزان سقف یا بلند نیاز دارند  عمق کف ، در حالی که سیستم های توزیع هوا بیشترین را دارند  تقاضا برای ارتفاع توزیع افقی. سیستم های بخار نیاز دارند  قسمت لوله بخار ، انتهای قطره اصلی و میعانات را در خود جای دهید  سطح لوله بازگشت یک مورد دیگر در حفره فضای افقی  اعضای سازه ، وسایل سبک ، باران را در خود جای داده است  رهبران ، سینی های کابل و غیره که می توانند این فضا را پر کنند.  شفت های عمودی  ساختمانهای بیش از سه طبقه معمولاً به شفت های عمودی احتیاج دارند  ادغام توزیع مکانیکی ، الکتریکی و ارتباط از راه دور  از طریق تسهیلات  شفت های عمودی در ساختمان ، فضای لازم برای توزیع هوا را فراهم می کنند  مجاری و لوله ها توزیع هوا شامل هوای تأمین کننده تهویه مطبوع است.  بازگشت هوا ، و مجرای هوا را اگزوز کنید. اگر از شافت به عنوان هوای بازگشت استفاده می شود  پلنوم ، هماهنگی نزدیک با معمار برای اطمینان از این امر ضروری است  که شافت محکم است. اگر از شافت برای انتقال هوا به خارج استفاده می شود  سیستم های غیر متمرکز ، هماهنگی نزدیک با معمار نیز وجود دارد  لازم است تا اطمینان حاصل شود که شافت برای دیدار با مکانیکی ساخته شده است  الزامات کد و به جای داخلی پیش بینی شده  فشار. توزیع لوله شامل آب گرم ، آب سرد ،  آب کندانسور ، و تأمین بخار و بازگشت میعانات. دیگر  سیستم های توزیع موجود در شفت های عمودی یا عمودی در آن واقع شده اند  ساختمان شامل کانالهای برقی / کمد ، کابل کشی تلفنی /  کمد ، منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) ، لوله کشی ، محافظت از آتش  لوله کشی ، لوله های پنوماتیک ، و نوار نقاله.

 سفت ها، لوله ها و سایر تجهیزات اتاق فن تهویه مطبوع

شفت های عمودی نباید در مجاورت پله ها ، کمد های برقی  و آسانسور مگر اینکه حداقل دو طرف برای دسترسی داشته باشند  به مجاری ، لوله ها و مجراهایی که در حالی که وارد شافت می شوند و از آن خارج می شوند  اجازه حداکثر فضای سر در سقف. بطور کلی شفت های مجرای  با نسبت ابعاد 2: 1 به 4: 1 توسعه نسبت به بزرگتر آسانتر است  شفت های مربعی شکل مستطیل نیز گذر از را تسهیل می کند  تجهیزات موجود در اتاق های فن به شفت ها.  در ساختمان های چند طبقه ، یک سیستم توزیع عمودی مرکزی  با حداقل مجاری شاخه افقی مطلوب است. این ترتیب  (1) معمولاً کم هزینه تر است. (2) تعادل آسان تر است. (3) تضاد کمتری ایجاد می کند  با لوله ، تیر و چراغ؛ و (4) معمار را قادر می سازد تا  ارتفاعات از کف به طبقه پایین طراحی کنید. این مزایا همچنین اعمال می شود  سیستم توزیع لوله بخار عمودی و بخار.  تعداد شفت ها تابعی از اندازه و شکل ساختمان است. که در  ساختمانهای بزرگتر ، معمولاً از نظر هزینه و فضای اقتصادی صرفه اقتصادی بیشتری دارند  چندین شفت کوچک به جای یک شافت بزرگ داشته باشید. HVAC جداگانه  عرضه ، بازگشت و اگزوز مجرای هوا ممکن است بخواهد کاهش یابد  تعداد گذرگاه های مجرای. همین امر در مورد تأمین بخار نیز صدق می کند  و شفت های لوله بازگشت میعانات زیرا لوله باید بپیچد  در جهت جریان  هنگامی که توسعه آینده مورد توجه است ، درصد از پیش توافق شده است  فضای شفت اضافی باید گنجانده شود. نیاز به  درهای مختلف به درهای مختلف به شفت و توری دسترسی داشته باشید  ارتفاع شافت نیز باید در نظر گرفته شود. 

تهویه مطبوع

اگر می خواهید استخر تجهیز را بشناسید کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۶
دیوید کاپرفیلد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی