کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

کولر گازی به فارسی

بزرگترین وبلاگ فارسی زبان درباره کولر گازی، ترموستات، فن کویل، تهویه مطبوع، کولر آبی و داکت اسپلیت

وبلاگ کولر گازی به فارسی سعی در انتشار بروز ترین مقالات و خبرهای تهویه مطبوع درباره محصولاتی همچون کولر گازی و کولر آبی، ترموستات و تجهیزات کترلی، بویلر و دیگ موتورخانه، ن کویل، داکت اسپلیت، تهویه مطبوع ، hvac دارد. امید است هر کاربری که به وبلاگ کولر گازی به فارسی مراجعه می کند بتواند در این زمینه بهترین مقالات را پیدا کرده و سپس تصمیم درستی برای خرید این محصوبلات اتخاذ کند.

عملکرد عایق ها و و تجهیزات در سیستم تهویه مطبوع

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۲۲ ب.ظ

تجهیزات پشت بام

 

برای ساختمانها سه داستان یا کمتر ، تجزیه و تحلیل سیستم و انتخاب  اغلب تجهیزات HVAC را در پشت بام یا بیرون دیگر قرار می دهد  مکان ، جایی که تجهیزات در معرض آب و هوا قرار دارند. غیر متمرکز  تجهیزات و سیستم ها از مزیت های متمرکز سود بیشتری دارند  HVAC برای ساختمانهای کوچکتر ، به ویژه آنهایی که دارای مستاجران متعدد هستند  با نیازهای مختلف HVAC انتخاب تجهیزات پشت بام است  معمولاً توسط هزینه اول در مقابل هزینه عملیاتی و یا حداکثر رانده می شود  عمر سرویس تجهیزات.

 

تجهیزات عایق تهویه مطبوع

دسترسی به تجهیزات

 

اتاق های تجهیزات مکانیکی و برقی درست طراحی شده است  باید امکان حمل تجهیزات بزرگ و سنگین را در داخل ، خارج و ... فراهم کند  از طریق ساختمان تعویض و نگهداری تجهیزات  اگر دسترسی به درستی برنامه ریزی نشده باشد می تواند بسیار پرهزینه باشد. دسترسی به  تجهیزات بام باید با نردبان کشتی باشد و نه  توسط یک نردبان عمودی هنگام دسترسی به تجهیزات ، از احتیاط استفاده کنید  سقف شیب دار.  از آنجا که سیستم ها بسیار متفاوت هستند ، تخمین فضا دشوار است  موارد لازم برای اتاقهای برودتی و دیگهای بخار بدون ساخت  طرح بندی بلوک از سیستم انتخاب شده است. طرح بندی بلوک امکان طراحی را می دهد  مهندس برای توسعه کارآمدترین تجهیزات تجهیزات  با دسترسی و خدمات کافی طرح بندی بلوک نیز می تواند باشد  مورد استفاده در بحث های اولیه با مالک و معمار. فقط  سپس مهندس طراح می تواند تخمین ها را تأیید کند و الف  طراحی کارآمد و اقتصادی.

 

توزیع هوایی

 

ساخت و ساز باید به طور مستقیم هوای مطبوع را به منطقه منتقل کند ،  بی سر و صدا و از لحاظ اقتصادی تا حد امکان. ویژگی های ساختاری  ساختمان به طور کلی نیاز به سازش دارد و اغلب محدود می شود  عمق فضای موجود برای مجاری. فصل 9 در مورد توزیع هوا بحث می کند  طراحی سیستم گرمایش و سرمایش کوچک. فصل 33 از  2005 ASHRAE Handbook — اصول در مورد توزیع هوای فضا بحث می کند  و طراحی مجرای  مهندس طراح باید طرح مجرا را با ساختار هماهنگ کند  و همچنین سایر مکانیکی ، برق و ارتباطات  سیستم های. در پروژه های تجاری معمولاً مهندس طراحی است  تشویق می شود ابعاد کف به کف را کاهش دهد. نتیجه کاهش می یابد  در فضای بینابینی موجود برای مجاری یک چالش مهم در طراحی است.  در ساختمان های نهادی و فناوری اطلاعات، به دلیل پیشرفته بودن ، ارتفاعات از کف به طبقه بالاتر مورد نیاز است توزیع پیچیده مکانیکی ، الکتریکی و ارتباطی سیستم های. سیستم های اگزوز ، به ویژه آنهایی که در معرض دود اگزوز ، گرد و غبار هستند و / یا جمع آوری ذرات و سایر اگزوزهای فرآیندی ، به ویژه احتیاج دارند  ملاحظات طراحی. ضبط سرعت ، مجرای مواد ، و  اتصالات و ساخت مجرای مرتبط چند مورد از پارامترهای طراحی هستند  لازم است برای عملکرد صحیح این نوع سیستم توزیع ،  به طور موثر ، و در هر کد قابل اجرا. به فصول 29 و  30 مورد از دفترچه راهنمای ASHRAE 2007 — برنامه های HVAC اضافی  اطلاعات.

 

تجهیزات موتورخانه تهویه مطبوع

واحدهای ترمینال هوا

 

در برخی موارد مانند سیستمهای کم سرعت ، هوای کم سرعت ، هوا  ممکن است از مجرای هوای تأمین مستقیماً به شرطی وارد شود  از طریق مشبک ، ثبت نام یا پراکندگی فضای. در متوسط ​​و متوسط  سیستم های هوایی ، یک وسیله واسط معمولاً هوا را کنترل می کند  حجم ، فشار مجرای یا هر دو را کاهش می دهد. انواع مختلفی از ترمینال هوا  واحدها در دسترس هستند ، از جمله (1) واحد ترمینال فن شده ، که  از یک فن انتگرال برای مخلوط کردن هوای پلنوم سقف و هوای اولیه استفاده می کند  سیستم فن مرکزی یا غیر متمرکز به جای بستگی به آن  القایی (هوای مختلط به مجرای کم فشار تحویل داده می شود و سپس  به فضا)؛ (2) واحد پایانه متغیر با حجم هوا (VAV) ، که  مقدار هوای تحویل شده به فضا متغیر است (ممکن است این هوا تحویل داده شود  به مجرای کم فشار و سپس به فضا یا ترمینال  ممکن است دارای یک دیفیوزر هوای انتگرال باشد)؛ یا (3) ترمینال داخل اتاق  نوع (نگاه کنید به فصل 5). در فصل 19 اطلاعات بیشتری در مورد ترمینال هوا وجود دارد.

 

واحدها عایق داکت

 

در پروژه های جدید ساخت و ساز و نوسازی ، HVAC  مجاری هوا باید مطابق با کد انرژی عایق بندی شود  الزامات. ASHRAE استاندارد 90.1 و فصل 26 2005  ASHRAE Handbook — اصول اطلاعات بیشتر در مورد دارند  عایق و روش های محاسبه  Plenums سقف و طبقه  بیشتر اوقات ، فضای بین سقف معلق و  دال کف در بالای آن به عنوان یک پلن هوای بازگشت برای کاهش توزیع استفاده می شود  مجرای کار مقررات را قبل از استفاده از این روش جدید بررسی کنید  ساخت و ساز یا نوسازی ، زیرا اکثر کدها احتراق را ممنوع می کنند  مواد در پلنما بازگشت هوا سقف. پلنوم های سقفی و  از کف های بلند نیز می توان برای تهیه سیستم جابجایی هوا استفاده کرد  توزیع افقی را به همراه سایر ویژگیهای مورد بحث به حداقل برسانید  در فصل 4  برخی از برنامه های کاربردی پلن سقف با پانل های دراز کار نمی کنند  خوب جایی که اثر پشته یک ساختمان مرتفع یا آسانسورهای مرتفع است  فشار منفی ایجاد می کند. اگر پلنوم به فشار کمتری نشت کند  محوطه ، کاشی ها ممکن است هنگام خارج شدن درب کاشی بلند و از بین بروند  باز و بسته شد  دمای هوا را در یک پلهوم هوای بازگشت مستقیماً زیر A قرار دهید  عرشه سقف معمولاً در طول تهویه هوا از 2 تا 3 K بالاتر است  فصل نسبت به بازگشت مجدد. این می تواند یک مزیت برای  فضای اشغال شده در زیر به دلیل افزایش گرما به فضا کاهش می یابد.  در مقابل ، پلنماهای هوا را مستقیماً زیر یک طبقه سقف برگردانید  دمای هوای بازده کمتر در طول فصل گرمایش از درجه حرارت هوا  بازگشت مجرا و ممکن است نیاز به گرمای اضافی در پلن داشته باشد.  طبقه های بلند شده با استفاده از سیستم توزیع هوا محبوبیت زیادی دارند  اتاق های رایانه ای و تمیز کردن ها ، و اکنون در سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد  برنامه های HVAC. سیستم های جابجایی هوا در زیر زمین (UFAD)  در ساختمان های اداری از طبقه طبقه بالا به عنوان پلنوم تهویه هوا استفاده می کنند ،  که می تواند هزینه اول ساخت و ساز را کاهش دهد و در حال انجام باشد  هزینه های بهبود برای سرنشینان. این سیستم UFAD هوا را بهبود می بخشد  گردش به منطقه اشغال شده فضا. بخش 17 را ببینید  کتاب راهنمای ASHRAE 2007 ications برنامه های HVAC و فصل 33 از  کتاب راهنمای ASHRAE 2005 — مبانی برای اطلاعات بیشتر  در تهویه جابجایی و توزیع هوای زیر زمین.

برای شناخت بهتر وسایل و تجهیزات و ابزارهای استخری به استخر تجهیز مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۶
دیوید کاپرفیلد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی